MOKĖJIMO PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLĖS (galioja nuo 2020-09-01)
1. ĮVADAS
1.1. Šios mokėjimo paslaugų taisyklės (toliau – Taisyklės) yra taikomos visiems U-PAY Klientams, kurie naudojasi U-PAY teikiamos paslaugomis, kurios yra skirtos atlikti mokėjimo operacijoms iš ir į U-PAY piniginę.
2. MOKĖJIMO PASLAUGŲ TEIKĖJAS
2.1. Mokėjimo paslaugų teikėjas - UAB „UCS Baltic“, juridinio asmens kodas 110825653, buveinės adresas, Ulonų g. 5, Vilnius.
3. SĄVOKOS
3.1. U-PAY – reiškia UAB „UCS Baltic“, juridinio asmens kodas 110825653, buveinės adresas, Ulonų g. 5, Vilnius.
3.2. Elektroniniai pinigai – suprantami taip, kaip jie yra apibrėžti Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatyme.
3.3. Gavėjas – fizinis ar juridinis asmuo, kuris gauna mokėjimo operacijos lėšas.
3.4. Klientas – fizinis asmuo ir (ar) jo vaikas/globotinis, kuris yra U-PAY sistemos pagalba teikiamų U-PAY paslaugų naudotoju.
3.5. U-PAY sistema – bekontakčių mokėjimų ir informacinės visuomenės paslaugų teikimo sistema, suteikianti galimybę Klientui naudotis U-PAY paslaugomis.
3.6. U-PAY paslauga – tai U-PAY teikiamos paslaugos, kurios yra skirtos atlikti mokėjimo operacijoms iš ir į U-PAY piniginę, taip pat U-PAY teikiamos informacinės visuomenės paslaugos, kurias sutiko gauti Klientas.
3.7. Mokėjimo paslaugos – tai U-PAY savo Klientams teikiamos mokėjimo paslaugos, kurios laikomos U-PAY paslaugų dalimi.
3.8. Mokėjimo operacija – Kliento ar lėšų Gavėjo inicijuotas lėšų įmokėjimas, išmokėjimas, pervedimas arba paėmimas, neatsižvelgiant į Kliento ir lėšų Gavėjo įsipareigojimus, kuriais grindžiama Mokėjimo operacija.
3.9. Mokėjimo operacijos autorizavimas – Kliento sutikimas įvykdyti Mokėjimo operaciją.
3.10. U-PAY unikalus identifikatorius (arba sutrumpintai UI) – unikali simbolių kombinacija, kuri yra neatsiejamai susieta su U-PAY pinigine ir TAMO paskyra. U-PAY unikalus identifikatorius tarnauja kaip Kliento unikalus identifikatorius, pastarajam atliekant mokėjimo operacijas iš ir į U-PAY piniginės bei valdant U-PAY paskyrą.
3.11. U-PAY mokėjimo priemonė – su UI susieta priemonė (įdiegta NFC priemonėje, mokėjimo kortelėje, elektroninio bilieto kortelėje, mokinio pažymėjime ar kt.) ir (arba) tam tikros procedūros, dėl kurių susitarė Klientas ir U-PAY, ir kurias Klientas naudoja mokėjimo nurodymui inicijuoti (t.y., duoti nurodymą U-PAY įvykdyti mokėjimo operaciją). Su U-PAY mokėjimo priemone atsiskaityti galima tik toje mokymosi įstaigoje, kurioje mokosi Klientas ar jo vaikas/globotinis.
3.12. U-PAY valdymo priemonė – tai U-PAY mokėjimo priemonė ir TAMO paskyra, kurių pagalba yra valdoma U-PAY piniginė bei gaunamos kitos U-PAY paslaugos. Konkreti U-PAY mokėjimo priemonė, TAMO paskyra ir U-PAY piniginė, sudarančios vieną U-PAY valdymo priemonę, yra neatsiejamai viena su kita susijusios ir funkcionuoja kaip viena integrali sistema.
3.13. U-PAY piniginė – U-PAY sistemoje esanti virtuali laikmena, kurioje yra saugomi Elektroniniai pinigai ir kuriai yra priskirtas konkretus UI, bei kuri yra valdoma naudojantis TAMO paskyra ir (ar) U-PAY mokėjimo priemone.
3.14. TAMO paskyra – Elektroninio dienyno sistemoje sukurta ir su konkrečiu UI susieta paskyra, kurios pagalba yra valdoma U-PAY piniginė bei kitos U-PAY paslaugos ir prie kurios galima prieiti naudojantis skaitmeniniais duomenų perdavimo tinklais, tame tarpe, naudojantis U-PAY puslapiu ir išmaniųjų telefonų aplikacijomis (angl. Apps).
3.15. NFC priemonė – (angl. Near Field Communication; arba sutrumpintai „NFC“) techninės ir programinės įrangos visuma, kuri užtikrina duomenų apsikeitimą tarp skaitmeninių įrenginių ir (ar) įrenginio ir lusto (angl. Chip).
3.16. Taisyklės – U-PAY patvirtintos mokėjimo paslaugų teikimo taisyklės, vadovaujantis kuriomis yra teikiamos U-PAY paslaugos, jeigu jų teikimo tvarka nėra įtvirtinta kitame dokumente (sutartyje, tvarkoje ir pan.).
3.17. Vartotojas – fizinis asmuo, kuris naudojasi U-PAY teikiamomis Mokėjimo paslaugomis ir veikia siekdamas tikslų, nesusijusių su jo vykdoma prekyba, verslu ar profesine veikla.
4. BENDROSIOS NUOSTATOS
4.1. Naudotis U-PAY sistema turi teisę fizinis arba juridinis asmuo.
4.2. Fiziniams asmenims, nesulaukusiems 18 metų amžiaus, naudotis U-PAY pinigine draudžiama, išskyrus atvejus, kai su tuo sutinka jo atstovai pagal įstatymą (tėvai, globėjai ar kt.). U-PAY pareikalavus pateikti rašytinį (taip pat ir patvirtintą notaro) minėto asmens atstovų pagal įstatymą sutikimą, pastarasis privalo tą padaryti, priešingu atveju U-PAY turi teisę nedelsiant sustabdyti visų ar dalies paslaugų teikimą.
4.3. Kaip vaiko ar globotinio, kuris naudosis U-PAY mokėjimo priemone ir U-PAY paslaugomis, tėvas ar globėjas, Klientas, sutikdamas su šiomis Taisyklėmis:
4.3.1. leidžia ir sutinka, kad Kliento vaikas/globotinis, naudotųsi U-PAY Paslaugomis bei yra atsakingas už Kliento vaiko/globotinio supažindinimą su šiomis Taisyklėmis bei vaiko/globotinio naudojimąsi U-PAY Paslaugomis, įskaitant visus mokesčius, patirtas išlaidos ir atliktus pirkimus;
4.3.2. suteikia informuotą sutikimą tvarkyti Kliento vaiko/globotinio asmens duomenis, laikantis šiose Taisyklėse nustatytų asmens duomenų tvarkymo sąlygų.
4.4. U-PAY turi teisę bet kada pareikalauti iš Kliento informacijos ir (ar) dokumentų apie ar susijusių su Klientu ir/ar jo vaiku/globotiniu. Visi dokumentai ir informacija paruošiami bei pateikiami Kliento sąskaita. Jei Klientas per U-PAY nustatytą terminą nepateiks papildomos informacijos ir (ar) dokumentų, U-PAY turi teisę sustabdyti visų ar dalies U-PAY paslaugų teikimą Klientui.
5. U-PAY VALDYMO PRIEMONĖS (MOKĖJIMO PRIEMONĖS IR PASKYRA)
5.1. U-PAY sistemoje U-PAY valdymo priemonė yra susiejama su vienu U-PAY unikaliu identifikatoriumi (UI), kuris yra priskiriamas konkrečiam Klientui. U-PAY užtikrina U-PAY sistemoje UI unikalumą ir nekintamumą.
5.2. Visi ir bet kokie veiksmai, kuriuos U-PAY sistema priskyrė kaip atliktus konkrečiam UI, yra laikomi atliktais (susilaikyta nuo jų atlikimo) konkretaus Kliento, kuriam yra priskirtas konkretus UI, kuris savo ruožtu yra susietas su konkrečia U-PAY valdymo priemone.
5.3. U-PAY mokėjimo priemonės galioja iki jose nurodytos datos, o jeigu ji nenurodyta – neterminuotai.
5.4. Jei Klientas nesinaudoja U-PAY mokėjimo priemone daugiau kaip 6 (šešis) mėnesius iš eilės, U-PAY turi teisę panaikinti tokią priemonę, iš anksto apie tai informuodama Klientą.
5.5. Klientas neturi teisės naudotis negaliojančia ar panaikinta U-PAY mokėjimo priemone.
5.6. Klientas turi teisę ir pareigą, jeigu jam tampa žinoma, jog kyla grėsmė U-PAY mokėjimo priemonės saugumui, prašyti blokuoti U-PAY mokėjimo priemonę. Klientas pateikia prašymą TAMO paskyroje nurodyta tvarka ir kontaktais. Už U-PAY mokėjimo priemonės blokavimą yra atsakinga mokymosi įstaiga, kurioje mokosi Klientas ar jo vaikas/globotinis.
5.7. Išnykus aplinkybėms, dėl kurių U-PAY mokėjimo priemonė buvo blokuota, mokymosi įstaiga, kurioje mokosi Klientas ar jo vaikas/globotinis, gavusi Kliento prašymą, panaikina U-PAY mokėjimo priemonės blokavimą arba išduoda (organizuoja išdavimą) naujos U-PAY mokėjimo priemonės..
6. MOKĖJIMO PASLAUGŲ TEIKIMO PRADŽIA
6.1. Mokėjimo paslaugos pradedamos teikti Klientui tada, kai jis atlieka registracijos U-PAY sistemoje procedūrą ir įsigyja (jam suteikiama) U-PAY valdymo priemonė.
6.2. Klientas neturi teisės pradėti naudotis U-PAY paslaugomis, jeigu jis nesusipažino ir (ar) nesutinka su bet kuria iš šių Taisyklių sąlygų.
6.3. Klientui patvirtinus Taisykles, U-PAY turi teisę atsisakyti teikti U-PAY Paslaugas naujam Klientui, jeigu toks paslaugų teikimas pažeistų kitų asmenų teises ir teisėtus interesus, ir (ar) Lietuvos Respublikos teisės aktų normas.
6.4. U-PAY ir Kliento dalykiniai santykiai prasideda Klientui pasirašius (patvirtinus) šias Taisykles ir galioja neterminuotai. Jie gali būti nutraukiami Taisyklėse ir Lietuvos Respublikos teisės aktų numatytais atvejais.
6.5. Dalykiniai santykiai ir Mokėjimo paslaugų teikimas gali būti nutraukiamas U-PAY sprendimu ir U-PAY piniginė uždaroma, jeigu daugiau negu 6 mėnesius Kliento piniginėje nebuvo atliekamos jokios operacijos ir sąskaitoje nebėra elektroninių pinigų.
6.6. Kliento informavimas apie nesutikimą su Taisyklėmis yra pagrindas uždaryti U-PAY piniginę.
7. REGISTRACIJA U-PAY SISTEMOJE
7.1. Kliento registracija U-PAY sistemoje atliekama per TAMO paskyrą ir vyksta tokiais etapais:
7.1.1. Klientas, įdėmiai ir išsamiai perskaitęs šias Taisykles, jas patvirtina, ir spaudžia „Aktyvuoti“;
7.1.2. aktyvuojama U-PAY piniginė, kuri automatiškai susiejama su konkrečia U-PAY valdymo priemone, o pastaroji su konkrečiu UI.
8. U-PAY PINIGINĖ
8.1. U-PAY piniginėje Klientas turi teisę laikyti Elektroninius pinigus, kuriuos jis gali įsigyti iš U-PAY šiose Taisyklėse numatytu būdu ir tvarka. Elektroninių pinigų įsigijimas, priklausomai nuo Kliento pasirinkto įsigijimo būdo, gali būti atlygintinas arba neatlygintinas.
8.2. U-PAY piniginė nėra banko sąskaita, joje laikomos lėšos nėra laikomos indėliu, už U-PAY piniginėje laikomas lėšas palūkanos nėra mokamos.
8.3. U-PAY piniginė yra valdoma naudojantis U-PAY valdymo priemone.
8.4. U-PAY piniginėje gali būti tik Lietuvos Respublikos nacionalinėje valiutoje nominuotos lėšos ir visos operacijos gali būti atliekamos tik minėta valiuta.
8.5. Už Kliento atliktus bet kokius veiksmus su U-PAY pinigine atsakingu už jų pasekmes laikomas jis pats. U-PAY nėra ir negali būti laikoma atsakinga už Kliento veiksmų pasekmes.
8.6. Visos Mokėjimo operacijos iš ir į U-PAY piniginę atliekamos laikantis Taisyklių 9 dalyje įtvirtintos tvarkos.
8.7. U-PAY piniginėje esantys Elektroniniai pinigai yra išperkami Taisyklėse numatytu būdu ir tvarka.
8.8. Jei Klientas nutraukia dalykinius santykius su U-PAY arba jie nutrūksta kitais pagrindais, Kliento U-PAY piniginėje esančios lėšos pagal jo Prašymą yra pervedamos į Kliento banko sąskaitą arba kitą Kliento nurodytą sąskaitą.
8.9. Klientui U-PAY piniginėje esančios lėšos grynais pinigais nėra išmokamos.
9. MOKĖJIMO OPERACIJŲ ATLIKIMO TVARKA
9.1. Klientas turi teisę atlikti Mokėjimo operacijas šiose Taisyklėse numatyta tvarka ir terminais.
9.2. Mokėjimo operacijoms, kurios gali būti atliktos tik įvykdžius Elektroninių pinigų išpirkimą, yra taikomos Taisyklių 10 dalies nuostatos.
9.3. Klientas privalo nedelsdamas raštu pranešti U-PAY apie neautorizuotą ar netinkamą Mokėjimo operaciją, bet ne vėliau kaip per 13 mėnesių nuo nurašymo iš U-PAY piniginės datos (jeigu Klientas yra Vartotojas).
9.4. Kliento atliekamoms Mokėjimo operacijoms nustatomi žemiau nurodyti limitai:
9.4.1. Maksimali vieno mėnesio Mokėjimo operacijų, inicijuojamų U-PAY mokėjimo priemonėmis, suma – 150,00 Eur;
9.4.2. Atliekant bankinį pavedimą į U-PAY piniginę taikomas apribojimas vienos operacijos sumai, minimali pervedama suma yra 5,00 Eur, maksimali pervedama suma yra 100,00 Eur;
9.4.3. Maksimali pinigų suma, kuri gali būti U-PAY piniginėje vienu metu – 150,00 Eur;
9.4.4. Maksimali pinigų suma, kurią Klientas ar trečiasis asmuo jo naudai turi teisę papildyti U-PAY piniginę vienų kalendorinių metų laikotarpyje – 1 000,00 Eur.
9.5. U-PAY turi teisę savo pasirinkimu, vienašališkai ir be išankstinio įspėjimo, jeigu tai yra būtina ginant U-PAY ir (ar) kitų asmenų teises ir teisėtus interesus, ir (ar) siekiant įgyvendinti teisės aktų reikalavimus, taikyti vieną ar kelias iš šių priemonių:
9.5.1. sustabdyti Mokėjimo operacijų vykdymą ir ar kitų paslaugų teikimą;
9.5.2. blokuoti Kliento galimybę prieiti ir naudotis U-PAY valdymo priemone;
9.5.3. sulaikyti Mokėjimo operacijos lėšas, jeigu dėl jų kilo ginčas arba kilo įtarimas, kad pervedamos neteisėtai įgytos lėšos.
9.6. Apie Taisyklių 9.5 punkte nurodytas priemones U-PAY Klientą informuoja nedelsiant, o apie galimybę susigrąžinti Klientui priklausančias lėšas U-PAY Klientą informuoja per 2 (dvi) darbo dienas nuo paslaugų teikimo sustabdymo dienos.
9.7. U-PAY, įtardama, kad Klientas vykdo ar per U-PAY piniginę yra ar gali būti vykdomas pinigų plovimas, terorizmo finansavimas ar kitokia nusikalstama veikla, turi teisę be įspėjimo sustabdyti kelių ar visų paslaugų teikimą Klientui nepateikiant jokio paaiškinimo ar pranešimo iki kol nebus visiškai paneigti ar patvirtinti pagrįsti įtarimai.
9.8. Įstatymų nustatyta tvarka U-PAY turi teisę sulaikyti Mokėjimo operacijos lėšas iki 5 (penkių) darbo dienų ar ilgesniam įstatyme nurodytam terminui.
10. ELEKTRONINIŲ PINIGŲ IŠPIRKIMO TVARKA
10.1. U-PAY įsipareigoja išpirkti Kliento U-PAY piniginėje turimus Elektroninius pinigus nominaliąja pinigine verte. Lėšos už išpirktus pinigus pervedamos į Kliento rašytiniame prašyme nurodytą banko sąskaitą ne vėliau kaip per tris darbo dienas po Kliento prašymo pateikimo.
10.2. Savo pageidavimą dėl elektroninių pinigų išpirkimo Klientas (nepilnamečio vaiko tėvas ar globėjas) pareiškia pateikdamas U-PAY rašytinį prašymą išpirkti visus ar dalį jo turimų Elektroninių pinigų.
10.3. Kituose susitarimuose, sudarytuose tarp Kliento ir U-PAY, gali būti nuodyta, kad Elektroniniai pinigai išperkami kitokia tvarka ir sąlygomis, nei nurodytos šiose Taisyklėse.
10.4. Papildomas mokestis už Elektroninių pinigų išpirkimą nėra imamas.
10.5. U-PAY piniginėje esančių lėšų Klientui grynais pinigais U-PAY neišmoka. Visi mokėjimai atliekami į Kliento ar kito asmens mokėjimų sąskaitą.
10.6. Jei Klientas uždaro U-PAY piniginę arba jei nutraukia dalykinius santykius, Kliento U-PAY piniginėje esančios lėšos pervedamos į Kliento prašyme nurodyto asmens banko sąskaitą. Tuo atveju, jeigu Klientas turi pradelstų įsipareigojimų, U-PAY turi teisę iš pervestinų (išperkamų) pinigų sumos patenkinti (įskaityti) savo reikalavimus į Klientą.
10.7. Jei U-PAY nepavyksta grąžinti lėšų Klientui dėl priežasčių, nepriklausančių nuo U-PAY, Klientas apie tai informuojamas. Klientas privalo nedelsdamas nurodyti sąskaitą ar pateikti papildomą informaciją, būtiną lėšoms grąžinti (mokėjimui atlikti).
11. PASLAUGŲ KAINA IR ATSISKAITYMO TVARKA
11.1. Klientas, norėdamas papildyti U-PAY piniginę, naudojasi NEO Finance, AB paslaugomis, ir už sąskaitos papildymą šiai bendrovei (NEO Finance, AB) moka dešimt euro centų (0,1 eur)
11.2. Klientas įsipareigoja visais atvejais, prieš pradėdamas naudotis konkrečiomis U-PAY paslaugomis įsitikinti, ar jos nėra apmokestintos, jeigu taip, tai kokia yra jų kaina.
11.3. Jeigu Kliento U-PAY piniginėje nebuvo vykdomos Mokėjimo operacijos daugiau kaip 6 mėnesius ir U-PAY piniginėje yra Elektroninių pinigų likutis, U-PAY taiko mėnesinį 5 EUR Kliento U-PAY piniginės administravimo mokestį. Laikoma, kad nebuvo vykdomos Mokėjimo operacijos, jeigu nebuvo vykdomi atsiskaitymai už paslaugas ar perkamas prekes, nebuvo papildoma U-PAY piniginė. Elektroninių pinigų išpirkimo operacija Kliento iniciatyva ir administravimo mokesčio nuskaitymas šiame kontekste nelaikoma Mokėjimo operacija Elektroniniais pinigais.
11.4. 11.3 punkte minimas U-PAY piniginės mėnesinis administravimo mokestis nurašomas nuo U-PAY piniginės kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną be atskiro Kliento sutikimo. Jeigu lėšų mėnesiniui mokesčiui sumokėti nepakanka, nurašomos tuo momentu piniginėje esančios lėšos ir Klientui skola nekaupiama.
11.5. 11.3 punkte minimas U-PAY piniginės mėnesinis administravimo mokestis pradedamas taikyti nuo 2020-09-01 d.
11.6. Laikoma, kad Klientas sutinka su 11.3 punkte minimu mėnesiniu U-PAY piniginės administravimo mokesčio taikymu, jeigu iki 2020-09-30 d. nepateikia prašymo išpirkti U-PAY piniginėje esančius elektroninius pinigus ir nutraukti dalykinius santykius.
11.7. Elektroninių pinigų išpirkimui mokesčiai netaikomi.
11.8. Elektroniniai pinigai išperkami iš aktyvuotų U-PAY piniginių.
12. KLIENTO TEISĖS IR ĮSIPAREIGOJIMAI
12.1. Klientas turi teisę pasinaudoti visomis Lietuvos Respublikos teisės aktuose ir šiose Taisyklėse įtvirtintomis Kliento teisėmis.
12.2. Kliento atliekamoms Mokėjimo operacijoms yra taikomi šiose Taisyklėse nurodyti apribojimai.
12.3. Klientas, atsižvelgiant į tai, kad jo tapatybė nėra nustatyta naudojant sustiprintą tapatybės nustatymo procedūrą, negali pasinaudoti žemiau nurodytomis teisėmis:
12.3.1. reikalauti, kad U-PAY įrodytų, jog mokėjimo operacijos autentiškumas buvo patvirtintas, ji buvo tinkamai užregistruota, įrašyta į sąskaitas ir jos nepaveikė techniniai arba kiti trikdžiai tuo atveju, jeigu Klientas mano, kad tai ne jis autorizavo mokėjimo operaciją iš ar į U-PAY piniginę;
12.3.2. reikalauti, kad U-PAY sugrąžintų Klientui neautorizuotos Mokėjimo operacijos sumą ir atkurtų U-PAY piniginės, iš kurios ta suma buvo nurašyta, likutį, kuris būtų, jeigu neautorizuota Mokėjimo operacija nebūtų buvusi atlikta, tame tarpe ir tais atvejais, kai Mokėjimo operacija buvo atlikta dėl Kliento prarastos ar pavogtos U-PAY mokėjimo priemonės panaudojimo ar neteisėto mokėjimo priemonės įgijimo, jei Klientas neapsaugojo U-PAY mokėjimo priemonės saugumo požymių;
12.3.3. kitomis teisėmis, nurodytomis Lietuvos Respublikos mokėjimų įstatyme, kurios nėra suteikiamos arba gali būti nesuteikiamos anoniminių mokėtojų atžvilgiu.
12.4. Klientas įsipareigoja:
12.4.1. laikytis Taisyklių, įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų;
12.4.2. nepažeisti U-PAY ir trečiųjų asmenų teisių ir teisėtų interesų;
12.4.3. jokioms aplinkybėms esant neteikti U-PAY ir tretiesiems asmenims melagingą, klaidinančią ar neteisingą informaciją;
12.4.4. neplatinti kompiuterinių virusų ar imtis kitų priemonių, kurios galėtų sutrikdyti sistemų darbą, pakenkti ar sunaikinti informaciją bei sukelti kitokią žalą U-PAY sistemai, įrangai ar informacijai;
12.4.5. nesiimti bet kokių kitų tyčinių veiksmų, kurie sutrikdytų U-PAY paslaugų teikimą Klientui ar tretiesiems asmenims ar sutrikdytų U-PAY sistemos veikimą;
12.4.6. nenaudoti U-PAY paslaugų teikiant ar gaunant įstatymų uždraustas ar viešajai tvarkai ir gerai moralei prieštaraujančias paslaugas/prekes.
12.5. Klientas, turintis teisę naudotis U-PAY mokėjimo priemone, turi šias pareigas:
12.5.1. rūpestingai saugoti bei niekam neperduoti U-PAY mokėjimo priemonės, neatskleisti jos valdymo duomenų (slaptažodžių ir (ar) kitų);
12.5.2. imtis visų veiksmų užtikrinti personalizuotus U-PAY valdymo priemonės saugumo požymius: saugoti ir neatskleisti tretiesiems asmenims TAMO paskyros prisijungimo vardo ir slaptažodžio.
12.5.3. sužinojęs apie U-PAY mokėjimo priemonės praradimą, vagystę arba neteisėtą įgijimą ar neautorizuotą jo naudojimą, nedelsiant apie tai pranešti mokymosi įstaigai, kurioje mokosi Klientas ar jo vaikas/globotinis (naudojantis TAMO paskyra).
12.6. Klientas, pats atlikęs 12.5.1 (ar) 12.5.2 punktuose nurodytus veiksmus ir (ar) galėjęs, bet neužkirtęs jiems kelio, ir (ar) juos atlikus dėl Kliento didelio neatsargumo, Klientas pilna apimtimi prisiima dėl to patirtus nuostolius, bei įsipareigoja atlyginti kitų asmenų nuostolius, jeigu jie buvo patirti dėl minėtų Kliento veikų.
12.7. U -PAY nedelsiant informuoja kompetentingas valstybines institucijas, jeigu jai tampa žinoma, jog Klientas vykdo įstatymams priešingą veiklą.
12.8. Klientas privalo ne rečiau kaip vieną kartą per mėnesį TAMO paskyroje tikrinti informaciją apie U-PAY piniginėje atliktas Mokėjimo operacijas.
12.9. Klientas privalo raštu (per mokymosi įstaigą, kurioje mokosi Klientas ar jo vaikas/globotinis) pranešti U-PAY apie neautorizuotas ar netinkamai atliktas Mokėjimo operacijas, o taip pat apie bet kokias kitas klaidas, neatitikimus ar netikslumus U-PAY piniginės išraše. Pranešimas turi būti pateikiamas nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo dienos, kai U-PAY, Kliento nuomone, atliko neautorizuotą Mokėjimo operaciją ar netinkamai atliko Mokėjimo operaciją.
12.10. Klientas, nesilaikantis Taisyklių sąlygų, gali būti pašalintas iš U-PAY sistemos, nutraukiant su juo dalykinius santykius, bei iš jo pareikalauta atlyginti visus tiesioginius ir netiesioginius nuostolius.
13. U-PAY PINIGINĖS PAPILDYMAS IR APSAUGOS PRIEMONĖS
13.1. Klientas privalo nedelsdamas raštu pranešti mokymosi įstaigai, kurioje mokosi Klientas ar jo vaikas/globotinis apie jam priklausančios U-PAY mokėjimo priemonės vagystę ar praradimą kitu būdu.
13.2. U-PAY turi teisę blokuoti U-PAY piniginę (t.y., visiškai ar iš dalies sustabdyti Mokėjimo operacijas U-PAY piniginėje) ir (ar) U-PAY mokėjimo priemonę (t.y., visiškai ar iš dalies uždrausti ja naudotis), ir (ar) kitą U-PAY valdymo priemonę:
13.2.1. dėl objektyviai pagrįstų priežasčių, susijusių su U-PAY piniginėje esančių lėšų ir (ar) U-PAY valdymo priemonių saugumu;
13.2.2. dėl įtarimo neteisėto ar nesąžiningo mokėjimo sąskaitoje esančių lėšų ir (ar) U-PAY valdymo priemonės naudojimo arba dėl labai padidėjusios rizikos, kad Klientas gali nesugebėti tinkamai įvykdyti savo mokėjimo įsipareigojimo;
13.2.3. jei Klientas nesilaiko Taisyklių sąlygų;
13.2.4. jei U-PAY turi pagrįstų įtarimų, kad U-PAY piniginėje esančiomis lėšomis ir (ar) U-PAY valdymo priemone gali neteisėtai pasinaudoti tretieji asmenys;
13.2.5. jei U-PAY turi pagrįstų įtarimų, kad U-PAY piniginė ir (ar) U-PAY valdymo priemonė gali būti naudojama ar yra panaudota nusikalstamai veikai vykdyti;
13.2.6. jei U-PAY pateikiama prieštaringa informacija apie asmenis, turinčius teisę atstovauti Klientui;
13.2.7. Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir sutartyje ar kitose su U-PAY sudarytose sutartyse nustatytais atvejais.
13.3. Pirmiau nustatytais atvejais U-PAY informuoja Klientą (per mokymosi įstaigą, kurioje mokosi Klientas ar jo vaikas/globotinis) apie U-PAY piniginės ir (ar) U-PAY mokėjimo priemonės blokavimą ir blokavimo priežastis, jei įmanoma, iki blokuodama U-PAY piniginę ir (ar) U-PAY mokėjimo priemonę ir ne vėliau kaip tuoj pat ją užblokavusi, išskyrus atvejus, kai tokios informacijos pateikimas susilpnintų saugumo priemones ar būtų draudžiamas pagal kitus teisės aktus.
13.4. U-PAY panaikina U-PAY piniginės ir (ar) U-PAY mokėjimo priemonės blokavimą, kai nebelieka U-PAY piniginės ir (ar) U-PAY mokėjimo priemonės blokavimo priežasčių.
13.5. Kliento iniciatyva U-PAY piniginė ir (ar) U-PAY mokėjimo priemonė blokuojama, jei Klientas pateikia mokymosi įstaigai, kurioje mokosi Klientas ar jo vaikas/globotinis atitinkamą prašymą (per TAMO paskyrą) ar praneša, kad Klientui suteikta U-PAY mokėjimo priemonė yra pavogta ar kitu būdu prarasta, ar U-PAY piniginėje esančios lėšos ir (ar) U-PAY valdymo priemonė naudojama ar gali būti naudojama kitu neteisėtu būdu. Mokymosi įstaiga, kurioje mokosi Klientas ar jo vaikas/globotinis turi teisę reikalauti, kad Kliento žodžiu pateiktas prašymas blokuoti U-PAY piniginę ir (ar) U-PAY mokėjimo priemonę būtų vėliau patvirtintas raštu ar kitu mokymosi įstaigai priimtinu būdu. Jeigu U-PAY piniginė ir (ar) U-PAY mokėjimo priemonė buvo blokuota Kliento iniciatyva, mokymosi įstaiga gali atšaukti blokavimą arba išduoti (organizuoti išdavimą) naują U-PAY mokėjimo priemonę tik gavusi Kliento prašymą raštu.
13.6. U-PAY piniginės papildymas gali būti atliekamas tik per TAMO paskyrą, naudojantis NEO Finance, AB paslaugomis. U-PAY piniginės negalima papildyti jokiu kitu būdu.
14. SUTIKIMAS TVARKYTI ASMENS DUOMENIS
14.1. Klientas sutinka, kad U-PAY tvarkytų jo ir/ar jo vaiko/globotinio asmens duomenis, tikslu suteikti jam U-PAY paslaugas, bei vykdyti kitus įsipareigojimus.
14.2. UAB „UCS Baltic“, juridinio asmens kodas 110825653, buveinės adresas, Ulonų g. 5, Vilnius (toliau – Duomenų valdytojas arba - Mes) gerbia visų fizinių asmenų (įskaitant, savo Klientų, suaugusiųjų ir vaikų) (toliau – Klientai arba - Jūs) privatumą ir įsipareigoja užtikrinti Jūsų ir Jūsų vaikų/globotinių asmens duomenų saugumą naudojantis Bendrovės teikiamomis U-PAY paslaugomis ir (ar) kreipiantis į Bendrovę.
14.3. Jūsų asmens duomenų tvarkymą nustato 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – BDAR), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas, kiti teisės aktai, reglamentuojantys tokių duomenų rinkimą, taip pat šios Taisyklės. Bendrovės ir Klientų atskiruose susitarimuose, Bendrovės konkrečiam Klientui pateikiamoje informacijoje konkretaus Kliento asmens duomenų tvarkymo veiksmai gali būti detalizuoti ir konkretizuoti.
14.4. Asmens duomenų tvarkymo pagrindas. Kliento asmens duomenys gali būti tvarkomi, kai:
14.4.1. Klientas duoda sutikimą tvarkyti asmens duomenis tam tikrais tikslais;
14.4.2. Kliento asmens duomenų tvarkymas yra būtinas teikti U-PAY paslaugoms;
14.4.3. siekiama apsaugoti Kliento esminius interesus;
14.4.4. Kliento asmens duomenis reikia tvarkyti dėl teisėto intereso, kurio siekia U-PAY arba trečiasis asmuo, kuriam teikiami asmens duomenys, ir jei Kliento interesai nėra svarbesni;
14.4.5. Kliento asmens duomenis tvarkyti yra būtina U-PAY vykdant teisės aktų nustatytus reikalavimus.
14.5. Asmens duomenys gali būti renkami ir tvarkomi šiais būdais:
14.5.1. Klientui pildant TAMO paskyroje esančius dokumentus (prašymus, paraiškas, anketas ir pan.);
14.5.2. Klientui pateikiant asmens duomenis bendravimo su U-PAY darbuotojais ar atstovais metu.
14.6. Bendrovė, tvarkydama asmens duomenis, užtikrina kiekvieno asmens privataus gyvenimo neliečiamumo teisę, griežtai laikosi BDAR, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimų, taip pat šių principų:
14.6.1. Teisėtumo, sąžiningumo ir skaidrumo;
14.6.2. Tikslo apribojimo;
14.6.3. Duomenų kiekio mažinimo;
14.6.4. Tikslumo;
14.6.5. Saugojimo trukmės apribojimo;
14.6.6. Vientisumo ir konfidencialumo;
14.6.7. Atskaitomybės.
14.7. U-PAY Kliento asmens duomenis tvarko šiais tikslais:
14.7.1. vykdyti U-PAY įsipareigojimus, kylančius iš Taisyklių:
14.7.1.1. Blokuoti U-PAY mokėjimo priemonę;
14.7.1.2. Grąžinti lėšas, esančias U-PAY mokėjimo priemonėje.
14.7.2. vykdyti galiojančiuose teisės aktuose numatytas U-PAY pareigas;
14.7.3. saugoti ir ginti pažeistas U-PAY ir (ar) Kliento teises ir teisėtus interesus;
14.7.4. kitais tikslais numatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
14.8. Asmens duomenų tvarkymas 14.7.1 punkte nustatytu tikslu:
14.8.1. Bendrovė tvarko šiuos Kliento asmens duomenis: vardas, pavardė, asmens kodas, deklaruota ir faktinė gyvenamoji vieta (adresas), telefono numeris, elektroninio pašto adresas, Kliento el. pinigų ar kredito įstaigoje turimos sąskaitos, į kurią iš U-PAY sąskaitos bus atliekamas pavedimas, numeris, U-PAY sąskaitos numeris, šios sąskaitos išrašas ir pinigų apyvarta joje.
14.8.2. Šiame Privatumo politikos skyriuje nurodytais tikslais asmens duomenys tvarkomi, kol tęsiasi dalykiniai santykiai ir Klientas naudojasi U-PAY paslaugomis, o santykiams pasibaigus, surinkti asmens duomenys saugomi 10 (dešimt) metų po dalykinių santykių pabaigos.
14.9. Klientas patvirtina, kad jam žinoma ir jis sutinka, jog U-PAY jo asmens duomenis perduotų tretiesiems asmenims, jeigu toks perdavimas yra privalomas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus arba būtinas siekiant užtikrinti Kliento interesus, tame tarpe suteikti jam U-PAY paslaugas.
14.10. Jūsų asmens duomenys gaunami tiesiogiai iš Jūsų, Jums kreipiantis į Bendrovę, pildant paraiškas, prašymus per TAMO paskyrą, pateikiant Bendrovės prašomus dokumentus ar kitu būdu Bendrovei pateikiant savo duomenis
14.11. Klientas sutinka, kad U-PAY Kliento asmens duomenis gautų iš viešųjų registrų bei kitų duomenų bazių, kuriose yra tvarkomi Kliento asmens duomenys, jeigu tokie duomenys U-PAY yra būtini pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus arba siekiant užtikrinti Kliento interesus, tame tarpe suteikti jam U-PAY paslaugas.
14.12. Jūs turite visas Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, BDAR ir kituose teisės aktuose įtvirtintas teises, įskaitant teisę:
14.12.1. susipažinti su Bendrovės tvarkomais savo asmens duomenimis ir gauti informaciją, iš kokių šaltinių ir kokie Jūsų asmens duomenys buvo surinkti, kokiu tikslu jie tvarkomi ir kam teikiami;
14.12.2. reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens duomenis arba apriboti, išskyrus saugojimą, savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant BDAR ar kitų įstatymų nuostatų;
14.12.3. nesutikti, kad būtų taikomas tik automatizuotas duomenų tvarkymas, įskaitant profiliavimą;
14.12.4. įgyvendinti savo teisę į duomenų perkeliamumą;
14.12.5. įgyvendinti teisę būti „pamirštam“;
14.12.6. skųsti Bendrovės kaip duomenų valdytojo veiksmus Lietuvos Respublikos Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai.
14.13. Savo teises įgyvendinti galite bet kuriuo metu atvykę į Bendrovės buveinę adresu Ulonų. G. 5, Vilnius, ir pateikę laisvos formos rašytinį prašymą kartu su savo asmens tapatybę patvirtinančiu dokumentu.
14.14. Teisę reikalauti sunaikinti savo asmens duomenis arba apriboti, išskyrus saugojimą, savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus galite įgyvendinti šia tvarka:
14.14.1. Jeigu Jūs manote, kad Jūsų asmens duomenys yra tvarkomi neteisėtai, nesąžiningai, ir dėl to kreipėtės į Bendrovę, Mes patikrinsime asmens duomenų tvarkymo teisėtumą, sąžiningumą. Jums raštu paprašius bei Bendrovei nustačius, kad duomenys buvo surinkti neteisėtai ir nesąžiningai, Mes sunaikinsime neteisėtai ir nesąžiningai sukauptus asmens duomenis ar sustabdysime tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus saugojimą.
14.14.2. Asmens duomenis, kurių tvarkymo veiksmai apriboti, saugosime tol, kol jie bus sunaikinti (duomenų subjekto prašymu arba pasibaigus duomenų saugojimo terminui), kiti tvarkymo veiksmai su tokiais asmens duomenimis gali būti atliekami tik:
- turint tikslą įrodyti aplinkybes, dėl kurių asmens duomenų tvarkymo veiksmai buvo apriboti;
- jei Jūs duodate rašytinį sutikimą toliau tvarkyti savo asmens duomenis;
- jei reikia apsaugoti Bendrovės ar trečiųjų asmenų teises ar teisėtus interesus.
14.14.3. Ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) dienų Mes pranešime Jums apie Jūsų prašymu atliktą ar neatliktą duomenų subjekto asmens duomenų sunaikinimą ar asmens duomenų tvarkymo veiksmų apribojimą.
14.15. Bendrovė, veikdama kaip duomenų valdytojas, turi teisę motyvuotai atsisakyti įgyvendinti Jūsų teisę apriboti duomenų subjekto duomenų tvarkymą esant BDAR nustatytiems pagrindams, įskaitant, bet neapsiribojant, jei tolesnis duomenų tvarkymas, saugojimas yra būtinas Bendrovei siekiant pareikšti, vykdyti ar apginti teisėtus interesus.
14.16. Bendrovės atsisakymas įgyvendinti Jūsų kaip duomenų subjekto teises gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai.
14.17. Informacija apie Jūsų duomenų tvarkymą Jums teikiama, duomenų tvarkymo teisėtumas ir sąžiningumas tikrinamas, duomenų tvarkymo veiksmai nutraukiami, duomenys sunaikinami neatlygintinai.
14.18. U-PAY imasi visų būtinų, protingų ir pagrįstų priemonių, kad užtikrintų Kliento asmens duomenų apsaugą ir tvarkymo teisėtumą.
14.19. U-PAY įsipareigoja tvarkyti asmens duomenis griežtai ir be jokių išlygų laikydamasi Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo bei kitų teisės aktų nuostatų.
14.20. U-PAY įsipareigoja tvarkyti tik tiek asmens duomenų, kiek yra būtina tam, kad galėtų tinkamai įvykdyti visas prisiimtas prievoles pagal Taisykles ir (ar) kitus privalomus dokumentus.
15. TAISYKLIŲ SĄLYGŲ KEITIMAS
15.1. U-PAY turi teisę pakeisti Taisykles ir (ar) kitus su dalykiniais santykiais susijusius dokumentus (kainyną ir kt.), apie pakeitimą informavus Klientą ne vėliau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki pakeitimo įsigaliojimo dienos. Minėtas pranešimas apie Taisyklių ir (ar) kitų susijusių dokumentų pakeitimą skelbiamas viešai TAMO paskyroje. Viešai paskelbtas pranešimas laikomas tinkamu (raštišku) Kliento informavimu apie vienašališką Taisyklių ir (ar) kitų susijusių dokumentų pakeitimą. Laikoma, kad Klientas sutinka su šiais pakeitimais, jeigu jis iki pakeitimų įsigaliojimo dienos U-PAY nepraneša, jog su jais nesutinka. Šiuo atveju Klientas turi teisę nedelsdamas ir nemokėdamas jokio komisinio atlyginimo nutraukti dalykinius santykius ir sutikimą su Taisyklėmis, raštu informuodamas U-PAY, iki dienos, kurią bus pradėti taikyti pakeitimai.
15.2. Klientui nepasinaudojus teise nutraukti dalykinius santykius ir atšaukti sutikimą su Taisyklėmis iki pakeitimų įsigaliojimo, laikoma, kad Klientas sutinka su atliktais pakeitimais.
16. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ
16.1. U-PAY neįsipareigoja užtikrinti nepertraukiamo U-PAY sistemos veikimo, kadangi U-PAY sistemos veikimui gali daryti įtaką veiksniai, kurie nepriklauso nuo U-PAY valios. Tačiau U-PAY įsipareigoja dėti visas protingas pastangas, kad užtikrintų kiek įmanoma sklandesnį U-PAY sistemos veikimą, tačiau U-PAY, visais atvejais, neatsako už pasekmes, atsiradusias dėl U-PAY sistemos veiklos sutrikimų.
16.2. U-PAY neatsako už Kliento turėtas papildomas išlaidas ar patirtus netiesioginius nuostolius (negautas pajamas, pelną ar pan.), susijusius su neatlikta ar netinkamai atlikta Mokėjimo operacija.
16.3. U-PAY Sistemos veikimo sutrikimu nebus laikomi atvejai, kai U-PAY laikinai, tačiau ne ilgiau kaip 24 valandos ribos prisijungimą prie U-PAY sistemos dėl U-PAY sistemos remonto, tobulinimo darbų ir kitų panašių atvejų, ir jeigu apie tokius atvejus U-PAY informuoja Klientą mažiausiai prieš 2 kalendorines dienas.
16.4. U-PAY neatsakys už pasekmes:
16.4.1. kilsiančias U-PAY teisėtai nutraukus dalykinius santykius, panaikinus Kliento U-PAY paskyrą ar apribojus priėjimą prie jos, taip pat apribojus (nutraukus) dalies paslaugų teikimą;
16.4.2. kilsiančias dėl bet kokių U-PAY įsipareigojimų vykdymo sutrikimo dėl priežasčių, kurias sukėlė trečioji šalis, kurios U-PAY nekontroliuoja;
16.4.3. kitais Taisyklėse ir (ar) teisės aktuose numatytais atvejais.
16.5. Jei Klientas yra vartotojas, Klientui tenka dėl neautorizuotų mokėjimo operacijų atsiradę nuostoliai iki 150,00 Eur, jei tie nuostoliai patirti dėl:
16.5.1. prarastos ar pavogtos U-PAY mokėjimo priemonės panaudojimo;
16.5.2. neteisėto U-PAY mokėjimo priemonės įgijimo, jei klientas neapsaugojo personalizuotų saugumo požymių.
16.6. Klientui tenka visi dėl neautorizuotų Mokėjimo operacijų atsiradę nuostoliai, jei Klientas juos patyrė veikdamas nesąžiningai, dėl didelio neatsargumo ar tyčios neįvykdęs kitų Taisyklėse nustatytų pareigų.
16.7. U-PAY visais atvejais atsakys tik už tuos nuostolius, kurie buvo tiesiogiai patirti dėl Taisyklių pažeidimo ir tik tokia apimtimi, kiek U-PAY galėjo protingai numatyti pažeidimo metu ar prieš pažeidimą.
16.8. U-PAY atsakomybės ribojimai nebus taikomi, jeigu tokius ribojimus draudžia taikytina teisė.
16.9. U-PAY neatsako už Kliento nuostolius, patirtus dėl U-PAY piniginės ir (ar) U-PAY mokėjimo priemonės blokavimo, bei nemoka netesybų, jei blokuojama buvo Taisyklėse nustatyta tvarka ir esant Taisyklėse nustatytomis sąlygomis.
17. NENUGALIMA JĖGA (FORCE MAJEURE)
17.1. Šalis atleidžiama nuo atsakomybės už Taisyklių nevykdymą, jei ji įrodo, kad tai įvyko dėl nenugalimos jėgos aplinkybių, įrodytų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Klientas apie atsiradusias nenugalimos jėgos aplinkybes privalo raštu pranešti U-PAY per 10 (dešimt) kalendorinių dienų nuo šių aplinkybių atsiradimo dienos. U-PAY apie atsiradusias nenugalimos jėgos aplinkybes praneš Klientui elektroniniu paštu (jeigu nurodytas) ir (ar) U-PAY puslapyje.
18. PRETENZIJŲ PAREIŠKIMAS
18.1. U-PAY netinkamai ir nekokybiškai suteikus U-PAY paslaugą ar netinkamai vykdant kitus įsipareigojimus, Klientas gali pateikti pretenziją U-PAY. Ši ikiteisminė ginčo sprendimo procedūra yra privaloma prieš kreipiantis į teismą.
18.2. Nuo pretenzijoje skundžiamų veiksmų turi būti praėję ne daugiau kaip 6 (šeši) mėnesiai.
18.3. Klientas savo pretenziją U-PAY turi pateikti raštu, kartu pateikdamas pretenzijos aplinkybes pagrindžiančius tinkamai patvirtintus dokumentus. Klientas įsipareigoja pateikti tik pagrįstas ir motyvuotas pretenzijas. Klientas neturi teisės piktnaudžiauti pretenzijų pateikimu, tame tarpe, pateikti aiškiai nepagrįstas ir (ar) nemotyvuotas pretenzijas.
18.4. Aiškiai nepagrįstos ir (ar) nemotyvuotos pretenzijos nėra nagrinėjamos.
18.5. Kliento pretenziją U-PAY nagrinėja nemokamai.
18.6. Pretenzijai išnagrinėti nustatomas iki 30 (trisdešimt) dienų terminas, išskyrus atvejus, kai įstatymai nustato kitaip.
18.7. Jeigu U-PAY pretenzijos išnagrinėjimo rezultatas netenkina Kliento, jis turi teisę kreiptis į teismą. Jeigu klientas yra vartotojas, jis taip pat turi teisę kreiptis į Lietuvos banką įstatymų nustatyta tvarka.
___________